2012. július 19., csütörtök

Sziasztok! Itt egy kis részlet belőlem. Nem ítélet, nézet.
Ostika

"Szép vagy, Alföld, legalább nekem szép!
Itt ringatták bölcsőm, itt születtem
Itt boruljon rám a szemfödél
Itt domborodjék a sír is fölöttem"

A legtöbb, általam ismert fiatal nem ÉRZI ennek az idézetnek a lényegét. S nem csak a fiatalok, az idősebb korosztály sem.
Békéscsabán születtem, nem ma. Békés megyében élek, az ország egyik olyan részén, ahol a legnehezebb a boldogulás. Mindig is itt éltem, itt jártam iskolába. Itt végeztem az egyetemet. Itt voltam először szerelmes.
Nem születtem gazdag családba, sőt, egy ideje a mindennapos kiadásokkal is gondjaink vannak. Tudom, milyen itt az élet, mégsem keresem máshol a boldogulást. Friss diplomás pályakezdő vagyok. Munkalehetőség feleannyi sincs, mint ahányan a megüresedett helyekre várunk. Ezek a tények.

Az élmény

A minap egy olyan dolog történt, amin nagyon felháborodtam. Nem ez volt az első eset, ezért írom most le.
Egy másik településről érkezett hozzánk a villanyóra-leolvasó. 50 év körüli pocakos férfiú, sose láttam azelőtt. Semmitmondó párbeszéd során kilyukadtunk a mostani helyzetemnél. Alighogy kiejtettem a számon, hogy nemhogy az országból, de a környékről sem szeretnék elmenni dolgozni, csak ha minden kötél szakad, olyan dolgokat olvasott a fejemre, hogy legszívesebben kirugdostam volna az ajtón az úriembert. Mert nem ám anyuci-féle 'gondold-át-azért'-ot kaptam, hanem olyan OLTÁST, amit a legközelebbi barátaitól esetleg eltűr az ember, de vadidegentől semmiképpen. Konkrétan elmeroggyant idiótának állított be, amiért nem rohanok fejvesztve Londonba.


Na kérem! Szerény véleményem az, hogy attól, hogy a többi több száz ember elhúzza innen a csíkot, nekem még nem kötelező. Ha itthon akarok maradni, minden jogom megvan hozzá. Abszolút tisztában vagyok a nehézségekkel, amik várnak rám, és vállalom őket, ameddig bírom. Ettől nem kell az embert lehülyézni, gyengeelméjűnek tartani.
Nem itélem el azokat, akik máshol keresik a boldogulásukat, szó sincs erről. Cserébe annyit kérek, mások is tartsák tiszteletben, hogy ide kötődöm, és itt akarok maradni ebben a sárfészekben, ahol mindenki ismer mindenkit és a környezetét. Ahol bár egyre kevesebb a munkalehetőség, a kert és a természet szavak nem egy zsebkendőnyi területet jelentenek. Meglehet, gyávaság, hogy túlságosan ragaszkodom a megszokotthoz, az ismerthez.
De én így érzem, ez az otthonom, és nem hiszem, hogy bárhol máshol azt érezném, amit itt. Nem kell egyetértenie velem senkinek. Egyszerűen csak... fogadják el.

Legyetek jók és szobatiszták!
Ostika

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése